Heb je een vraag?
Bel, mail of app me!
Heb je een vraag?
Bel, mail of app me!
Ik heb hieronder wat FAQ (veelgestelde vragen) geplaatst. Misschien staat jouw vraag daar al tussen?
Een andere vraag?
Wil je je opgeven voor een LinkedIn training? Of heb je behoefte aan even sparren?
Een beller is sneller
Je kunt (overdag) altijd even bellen of appen 06-238 728 35. Of vul dit contactformulier in. Ik zal zo snel mogelijk terugkomen met een antwoord.
Interesse in een LinkedIn training voor je bedrijf? Bel me dan. Of vul deze korte vragenlijst is voor een vrijblijvende offerte. Je kunt aangeven waar jullie behoefte ligt en wat jullie wensen zijn. We bespreken wat de mogelijkheden zijn. N.a.v. ons gesprek volgt een offerte.
Werk met mijn boek
Mijn LinkedIn boek ‘Spring eruit met LinkedIn’ bestellen? Lees hier meer over de inhoud en bekijk het gratis inkijkexemplaar.
FAQ – staat jouw vraag hier tussen?
Dat is altijd een lastige vraag. Het hangt van veel factoren af. Je moet hier wel een lange termijn plan voor hebben.
- Wat is de taal van je doelgroep? Hoe bedien je die het beste?
- Heb je voldoende mensen in huis die content in de verschillende talen kunnen maken en de webcare kunnen doen?
Voldoende mensen voor lange tijd bedoel ik dan. Als je verschillende pagina’s maakt moet je de volgers wel continue van interessante informatie voorzien. En werken met je volgers, mensen uitnodigen, interactie creëren en inzetten voor je lead generatie.
Je kunt starten met het profiel in meerdere talen te maken. Dan heb je wel 1 pagina met 1 tijdlijn, maar de informatie over jullie bedrijf krijgt de lezer te zien in de taal die die persoon heeft ingesteld.
Als je veel volgers hebt in een bepaalde taal of regio kun je je berichten targetten op die taal/regio. Dan krijgen die mensen alleen die taal te zien.
Lees meer in deze blog LinkedIn bedrijfspagina in meerdere talen
De LinkedIn creator modus is optie van LinkedIn waarbij je ondersteund wordt als je veel kennis deelt.
- De creator modus is een andere manier om je profiel weer te geven:
- Je geeft in 5 woorden aan waar jij je kennis over deelt – Die zijn weergegeven met een hashtag (#)
- Je krijgt de Volg-knop ipv de Connectie maken-knop
- Men ziet hoeveel volgers je hebt + hoeveel connecties
- De volgorde is anders: meer nadruk op je activiteit ipv je info. Op wat je deelt ipv wie je bent.
- Bij activiteit zie je alleen wat je zelf hebt geplaatst. Niet je ‘geklets’ in de commentaren, zoals ‘Gefeliciteerd’, ‘dank je wel’
- Bij de Creator modus heb je meer tools om je kennis te delen, o.a.:
- LinkedIn Live
- LinkedIn Audio
- Nieuwsbrief
Lees hier uitgebreider over de Creator modus: LinkedIn Creatormodus – voor echte kennisdelers
LinkedIn audio is een LinkedIn event waarbij je het gesprek aangaat met je volgers, met geluid, op een podium. Praten over interessante onderwerpen zonder dat je zelf letterlijk in beeld komt. Je kunt LinkedIn Audio inzetten als je je profiel op de Creator modus hebt gezet.
Je zet de Creatormodus aan op je eigen profiel onder Statistieken bij Resources. Klik op ‘Çreatormodus’. Je kunt dit aanzetten. De 5 onderwerpen invullen waar jij het over hebt als kennisdeler. Je kunt de creator modus ook altijd weer uitzetten en aanzetten. De onderwerpen blijven staan.
LinkedIn Audio kun je vanuit je persoonlijke profiel opzetten. LinkedIn audio voor bedrijven wordt momenteel uitgerold. Heb jij ‘m al? Mooi om op deze laagdrempelige manier contact te hebben met je volgers.
Meer lezen over LinkedIn Audio in de blog: LinkedIn Audio Events – hoe werkt het en hoe zet je audio in om te groeien
En over Creator modus: LinkedIn Creatormodus – voor echte kennisdelers
Wat is je LinkedIn kopregel?
Je LinkedIn kopregel is de tekst direct onder je naam. Het is een super belangrijk onderdeel van je profiel. Dit is eigenlijk je pitch om je lead te verleiden je profiel te bekijken. En om beter gevonden te worden door de zoekmachine van LinkedIn én van Google. Want Google rankt LinkedIn privéprofielen hoog in de zoekresultaten.
Hoe val je op met je kopregel in LinkedIn?
Het is allang niet meer de plek waar je kan volstaan met je officiële functietitel en het bedrijf waar jij werkt. Het is de plek waar jij jezelf presenteert op een manier die bij jou past. Men moet direct snappen wat jij te bieden hebt als ze jouw LinkedIn kopregel lezen. Of in ieder geval getriggerd worden om meer te lezen op je profiel waar je alles uitlegt. Lees hier de Tips voor de beste LinkedIn kopregel
Of luister deze korte (6 min) podcast ‘Wat zet je in je kopregel?’
De Do’s & Don’ts op LinkedIn voor meer succes
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk online. Dat ‘grootste’ zorgt er vaak voor dat professionals het eng vinden om actief te zijn op LinkedIn. Maar eigenlijk is het hetzelfde als offline netwerken.
- Oprechte aandacht
- Verbinding maken en verbindingen leggen tussen mensen in je netwerk.
En het is soms pitchen: kort vertellen waar jij de ander mee kunt helpen. Offline pas je je verhaal aan aan degene die voor je staat. En dat kun je prima. Dat maakt het lastig voor LinkedIn want er staat niemand fysiek voor je.
Denk je in bij alles wat je doet op LinkedIn aan de persoon die voor je staat. Die persoon die je graag als klant wilt hebben. Wees net als op die offline netwerkbijeenkomst je aardige zelf. Deel je kennis en like en comment met die persoon in gedachten, want daar doe je het voor.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom heb ik een korte opsomming gemaakt in deze blog over de Do’s & Don’ts op LinkedIn.
Jaaazeker. Ik heb nog niet veel afleveringen gemaakt, maar je kunt al een paar ommetjes of autoritjes maken met Trudy Pannekeer op de speaker :)
- Wat zet je in je LinkedIn kopregel (6 min)
- LinkedIn algoritme (ca 20 min)
- Interview door Omroep Bollenstreek – wie is Trudy Pannekeet ter gelegenheid van het publiceren van mijn LinkedIn boek Spring eruit met LinkedIn.
Dit is de link naar mijn kanaal. Je kunt mij ook opzoeken op je eigen podcast kanaal. Hierbij de link naar mijn podcast op Spotify
Ik vind het heel belangrijk om me te houden aan de regels van het RIVM. Daarom bied ik de trainingen aan online. Wel goed interactief. Dan beklijft het beter en wordt je echt AAN gezet.
Als jullie organisatie een ruimte heeft waar we corona-proof (op afstand, met goede ventilatie en handen desinfecteren, etc) kunnen werken kom ik naar jullie toe.
Dat is fijn. Dan kunnen we daarop voortborduren. LinkedIn is steeds in ontwikkeling. En jij als ondernemer ook. Dus er valt steeds weer iets nieuws te leren om het meest effect te halen uit LinkedIn. En wat je al weet hoeven we natuurlijk geen aandacht aan de besteden. Dan kunnen we snel de diepte in om LinkedIn voor jou effectiever te maken zodat je er meer klanten uithaalt.
Dat is ook best lastig te beoordelen. Want ook al ben je heel actief op LinkedIn kan het zijn dat je dit platform niet optimaal gebruikt. Maar aangezien het een 1-op-1 training is kunnen we het tempo en de onderwerpen aanpassen op jouw behoeften.
Je kunt me altijd even bellen. Dan kijk ik met je mee en a.h.v. wat vragen hebben we het zo helder.
De kans is heel groot dat jouw klanten wel op LinkedIn zitten. Er zijn 730 miljoen leden. In Nederland zijn dat er 5 miljoen. 80% van zakelijk Nederland maakt gebruik van dit netwerk. Type maar eens een zoekwoord in de zoekbalk in LinkedIn en kijk wie, welke bedrijven en groepen te voorschijn komen
Waar is mijn kantoor:
Reestein 22
2151 KB Nieuw-Vennep
06 238 728 35
info@trudypannekeet.nl
Welke training past bij jou?
Ik ben aangesloten bij: