Clubhouse Netwerken LinkedIn - Trudy Pannekeet

In een vorige blog heb ik je uitgebreid uitgelegd wat Clubhouse is, hoe je dit audio platform start en wat je er mee kunt. In deze blog wil in verder ingaan op het netwerken met Clubhouse. Hoe haal je klanten uit dit social media platform?

Je kunt als ondernemer heel goed je kennis delen door rooms met interessante thema’s te organiseren in Clubhouse. En dan met potentiële klanten in gesprek gaan hierover. Mooie extra optie naast je blog, je video’s en je podcasts. Hoe haal je het optimale uit Clubhouse voor jouw bedrijf.

 

Netwerken met Clubhouse

Hoe zet je Clubhouse in voor jouw bedrijf. Laat jezelf zien als vakmens. Doe actief mee op Clubhouse: Mensen leren kennen en hun verhaal horen. Je eigen verhaal vertellen. Connecties maken. Dat kan supergoed op Clubhouse. Klik op iemands foto, lees de bio en besluit om die persoon te volgen. De ander ziet niet dat je het profiel bekijkt, maar wel als je hem/haar bent gaan volgen. Prima toch? Je kunt daarna ook op bijvoorbeeld LinkedIn of andere social media kanalen contact leggen of zelfs even bellen om verder in te gaan op het onderwerp. 

Het is in Clubhouse niet mogelijk om een bericht te sturen of video contact te hebben. Wat let je om elkaar op LinkedIn op te zoeken of op Instagram? Misschien tref je iemand waar je samen een room mee kunt hosten. Dan maak je gebruik van elkaars netwerk.

 

Follow-up na Clubhouse

Als je zelf een room host is het goed om je luisteraars af en toe aan te geven hoe ze je kunnen volgen. Verwijs mensen naar die handige checklist op je website, “Wil je meer van zulke tips, schrijf je in voor mijn nieuwsbrief/nodig met uit op LinkedIn”, verwijs naar bio voor je gratis weggever. 

De links in je bio naar je website of naar je gratis weggever zijn niet klikbaar, maar je kunt wel je profiel linken met Twitter en Instagram (jammer genoeg nog niet met LinkedIn).

Heb je je Clubhouse profiel met Twitter en Instagram verbonden,? Dan kun je in je room publiek oproepen om je ook daar te volgen.

Via de link onderaan je bio is dat snel gedaan.

 

Clubhouse is vluchtig

Je kunt als de room voorbij is en mensen zijn vertrokken niet meer zien wie er geweest zijn. Er is geen deelnemerslijst of zo. Daarom is het ook handig om samen met iemand een room te hosten zodat de een bezig kan zijn met het publiek. Wie is er? Wie heeft interesse en is voor jou interessant om te volgen.

 

Hoe krijg je meer volgers op Clubhouse voor jouw bedrijf

Veel rooms bezoeken, meedoen met gesprekken en zelf rooms starten. En buiten Clubhouse promotie maken voor jouw rooms. Daarmee trek je mensen naar je toe. Dat werkt hier net als op andere kanalen. En net als op andere kanalen heb je hier weer wat hacks om meer volgers te krijgen. 

Op Clubhouse zijn er bijv. stilte groepen om te netwerken en zo je volgersaantal te laten groeien. Niet te verwarren met de meditatierooms. Je komt binnen. Niemand zegt iets. Je bekijkt profielen en volgt interessante mensen. Soms wordt je ook direct op het podium gezet (mic uit!).

Dat voelt wel een beetje vreemd. Je kunt gerust iets anders gaan doen terwijl je in zo’n room zit. En na een tijdje kijken of je meer volgers hebt. Niet de bedoeling van de oprichters. Wel slim bedacht zo’n ‘Silence room’. Ik houd niet zo van die trucjes. Maar zo zijn er altijd initiatieven op een platform om in volgersaantallen te groeien.

 

Clubhouse nu ook op Android

Na maanden is Clubhouse ook beschikbaar op Android. Meer mensen die naar jouw ‘show’ kunnen komen luisteren. Maar… Clubhouse lijkt op zijn retour.  Maar see for yourself. Neem eens een kijkje, spot je ideale klant en leg contact met hem/haar.

Laat je niet gek maken. Je hebt je eigen vak nog te doen. Paar keer per week op Clubhouse doet je volgersgroep al volgen. Houd je doel voor ogen en geniet van dit platform.

 

Heb je nog leuke tips voor rooms? Zet ze hieronder in een reactie.

Leave A Comment